Začetla jsem se, překonala jsem první kapitolu a najednou mi nebylo jasné, o čem že ta kniha vlastně bude, když se vše během jediné kapitoly objasnilo. Jak se s přibývajícími stránkami ukázalo, nevyjasnilo se vlastně vůbec nic a na ucelený příběh si nejspíš budu muset počkat až do úplného konce.
Děj se totiž točí okolo zabití manželského páru a otázky,
kdo a proč to vlastně spáchal.
Od druhé kapitoly se postupně od jednotlivých postav
dozvídáme, jakou v celé téhle situaci sehráli roli, co je k jejich
činům vedlo, ale také jaký je jejich názor a postoj k ostatním aktérům. Díky
tomuto přístupu se tak s každou přečtenou stránku rozvíjí charakter všech
postav a komplexnost jejich vztahů. Ukazuje se také, že ne vše je opravdu
takové, jaké se to na první pohled zdálo – ať už se to týká vztahů postav či
nastalých situací.
V rámci kapitol se také prolíná vyprávění
z minulosti postav se současností a postupně se tak vykreslují důvody
postav pro jejich nynější jednání. Já osobně mám takovéto hrabání se
v charakteru postav docela ráda, tím víc, když se jedná o ženské postavy.
Autorka mi navíc připadá dosti zaujatá postavou ženy-mrchy, kterou vykresluje
v různých podobách. Vlastně by se skoro dalo říct, že všechny ženské
postavy jsou vlastně jedna a ta samá – nebo to tak protagonistce Nozomi (a
jejím prostřednictvím nám, čtenářům) připadá. Je proto velice zajímavé
sledovat, jak s tímhle přesvědčením Nozomi naloží a jak to ovlivní ji samotnou
a její činy.
Na druhou stranu jsem zůstala lehce v rozpacích nad
konečným objasněním oněch dvou úmrtí a rolí mladého businessmana Andóa
v této záležitosti. Ano, po prokousání se všemi těmi příběhy jsem
očekávala něco trošinku jiného, takže by autorce vlastně měla patřit pochvala,
že se jí povedlo mě překvapit. Jenže mi to vyústění přišlo trošku uměle
vykonstruované, jen aby vše zapadalo do předložené šablony. Škoda toho, jinak
to byla skvělá kniha.
Jen si ještě dovolím jednu výtku (která však může být
způsobena mou nepozorností; ale moc bych na to nesázela). Tou je Nozomi Andó.
Ve svém vyprávění v první kapitole používá zájmeno wataši, takže jsem si v hlavě (i díky tomu jménu) vytvořila
obrázek mladé OL. A víte co? On je to chlap. Na to jsem přišla zhruba
v polovině knihy, kdy byla ve vyprávění řada na něm. To si takhle čtu,
představuju si Japonku s dlouhými vlasy a najednou zájmeno ore. No tak je to drsná moderní slečna,
to se občas stává. No a pak se dozvíme, že je nejstarším synem. Tak to už můj mozek
ospravedlnit nedokázat a na okamžik lehce zkratoval. Hmpf, příště se musím lépe
soustředit (nebo si postavy najít na wiki, než se začtu příliš hluboko).
A určitě by se mi to nestalo, kdybych tu první epizodu tehdá
dokoukala. Napravím to. Hraje v tom Masataka Kubota (hej! Naruse měl být
velký – ve smyslu silný, vytáhlý, široký, aby se za ním Nozomi mohla ve škole
schovávat), takže to nejspíš napravím velice rychle.
Hele, já ten seriál zkoukla celý a při rozuzlení jsem měla pocit wtf. Já pořád čekala něco fakt zvláštního nebo tak a pak byl konec který byl. Já si pro jistotu pustila poslední díl znovu, zda jsem něco nepřehlédla, ale ne, stále jsem na konci měla pocit wtf. 8D
ReplyDelete