Saturday 19 July 2014

Hóóóřííí

Dneska si dáme jednu aktualitku, která je stará zhruba hodinu. V Jufuinu, poblíž našeho hostýlku, vypukl ve třičtvrtě na jednu požár. Nejdřív jsem si myslela, že Japonci pálí nějaké svinstvo, podle černého kouře nejspíš pneumatiky nebo tak něco. Jenže kouř se zhoršoval a bylo ho čím dál víc. Já byla v tu chvíli rozplácnutá venku před barákem na sluníčku a dým se stoupajícími obavami sledovala. Pak se staly dvě věci najednou - v okně jsem uviděla Yin, jak si dým fotí mobilem, a v dálce jsem uslyšela sirénu. A bylo jasno - hoří. Popadla jsem mobil a šla očumovat, jelikož jsem požár ještě nikdy neviděla. Nejdřív byl všude jen dým a nebylo jasné, odkud to vlastně jde, ale během pár minut se objevily vysoké plameny a to už u nás byl i majitel hostelu a povídá, že je to něčí dům. S Yin jsme ho následovaly, když se šel podívat blíž. Z malého placu, který nejspíš slouží jako parkoviště, jsem už krásně viděla verandu a jeden z pokojů. Tou dobou byl už celý barák v plamenech a na parkovišti naproti stály dva hasičské vozy, jedni policajti a sanitka. Všichni pobíhali sem a tam, obhlíželi situaci, ale nikdo se k ničemu moc neměl. Prý není na hašení voda.

Tak jsme jen sledovaly, jak se celý dům mění v jednu ohnivou masu, poslouchaly, jak se propadají kusy střechy a jak si sousedé šuškají, jestlipak je majitel onoho baráčku v pořádku. Mezitím přijely další asi tři hasičské vozy, z kterých vyskákali odhodlaně se tvářící hasiči v krátkých kabátcích či nehořlavých oblecích, ale krom pobíhání kolem toho taky moc neudělali. Poprvé se voda objevila až po víc jak půlhodině od začátku požáru, což bylo kapku s křížkem po funuse. Vypadá to, že z toho domu naprosto nic nezbyde, a místo jeho záchrany se spíš pracuje na tom, aby se požár nerozšířil i do okolí. Zatímco tohle píšu, znějí tu další sirény a dým je zas o něco horší. Dokonce jsou odsud vidět i plameny. Podle toho, že tentokrát je zdroj o něco blíž, se domnívám, že oheň přeci jen přeskočil i na sousední stavení. Doufejme, že až k nám se to nedostane...
aktuální stav v době psaní příspěvku

Edit.: okolo půl páté se konečně podařilo požár uhasit, nikdo prý nebyl zraněn.

2 comments:

  1. Není voda? To jako siriusly? Doufám, že se tohle nemůže stát i u nás o.O

    ReplyDelete
  2. Děsivé. Jsem ráda, že to dobře dopadlo O.o

    ReplyDelete