Tuesday 18 July 2017

Hurá, léto

Léto, doba dovolených, studenti a vyučující mají prázdniny a já mám 17 dní dovolené, které si musím vybrat, a nevím, co s nima.



S koncem školního roku jsme si odbyly takové ty srandy typu přijímačky a promoce a teď, když jsem se těšila na pohodičku, tak se ministerstvo rozhodlo vyhlásit rovnou dvě výzvy operačních programů, takže se pročítám stohy nechuťáren typu Podkladový materiál pro implementaci Národní RIS3 strategie (120 stran), specifickou částí pravidel pro OP VVV (2x cca 60 stran) a obecnou částí (303 stran). Krása. Kam se hrabe Strange a Norrel, u tohohle se usíná daleko líp.

Když se ještě vrátím k těm promocím, které jsem už tentokrát měla komplet celé na starost, tak vám řeknu, že to byla jen poloviční hrůza a ne kompletní, jak jsem se furt bála. Sranda začla hned s rektorkou, která tentokrát potvrdila účast, jen aby ji za pár dní zase zrušila. Následně pokračovala s problémy při generování diplomů - psala jsem jak divá na všechny strany a stejně se jeden diplom podařilo vytisknout až týden po promocích (protože kdosi se na to vybod -_-). Nácvik byla strašná prča, protože moje vysvětlovací schopnosti jsou neexistující (a plete se mi pravá a levá -_-;). Mluvčí dorazil pozdě, takže jsem se v mezičase s vypětím všech sil snažila nehryzat si nehty. Na schodech jsem se teda nerozplácla, ale zase jsem nevěděla, že při příchodu předsednictva mají komplet všichni stát... (a moje kolegyně, která to dělá asi 10 let, se tvářila, jako by tam byla poprvé). A od čehokoliv, co tam prováděli absolventi, dávám ruce pryč, to je jejich věc. Ještě že je tahle sláva jen dvakrát ročně...

Můj plán na dovolenou spočíval v tapetování kuchyně. Jelikož kuchyň stejně jako zbytek bytu není zrovna nejnovější, tapety nebo barva by jí prospěly, aby aspoň trošku prokoukla (čert ví, že by to potřeboval i pokoj - naposled se tam určitě malovalo, než jsem se vůbec narodila). Osobně lobbuji za žlutou, ale krom šedé, hnědé a černé bych asi skousla skoro všechno. Jenže můj plán vytapetovat do tisícovky, ideálně pak "jen" kolem pětistovky, šel záhy ke dnu, když jsem viděla ceny tapet a spočítala si předpokládanou plochu. A to jsem přitom chtěla jen obyčejné papírové tapety, žádnou moderní vymoženost. Chvilku jsem tak uvažovala o barvě, ale protože máme skříňky hnusně hnědé, nečekám, že by jeden nátěr žluté byl co k čemu. Takže to vypadá, že můj jediný plán ohledně dovolené ztroskotal, než vůbec vyplul.

Předtím jsem si teda ještě chtěla udělat výlet na Moravu, ale tamější ozvy nejsou zrovna nejpříznivější (případně nejsou vůbec, což je blbý, protože potřebuju vrátit knihu), takže se můžu těšit na novou sezónu jdramek (Hello harinezumi s Eitou, Bokutači ga jarimašita s Kubotou Masatakou a určitě ještě něco, na co jsem zrovna zapomněla) a rozšiřovat sbírky přečtených fanfikcí, kvůli čemuž si ale fakt nebudu brát dovolenou, zvlášť když momentálně máme tzv. letní režim, kdy chodíme domů něco po 13 hodině.

Šít bych taky mohla. Pletení mě zrovna moc nenadchlo, ale šití je fajn. Sice se u toho furt jenom vztekám, protože prostě furt něco, ale z výsledků jsem nadšená (zvlášť po každé návštěvě obchodů s hadrama, kde si fakt nic nevyberu). Teď zrovna jsem se konečně dokopala ke zúžení šatů ze sekáče a k došití zeleno-žluté roztleskávačské sukně (která se teda ale fakt mizerně žehlí -_-). Další na řadě: černé šaty s kytkama s celkem osmi vnitřními sklady a bez rukávů.

Co já budu dělat kromě toho, co dělám pořád? To si mám vzít dovolenou na spaní? Počkat, to zní dobře :D

1 comment:

  1. Vědět, že si musíš vybrat dovolenou, dotáhnu tě do Olomouce dva týdny zpátky, abys mi pomohla tlumočit pro 76letého kendó senseie a jeho paní (vůbec nic náročného, vzhledem k tomu, že jsem to nějak ustála i já O:) ). Všechny si okamžitě adoptovali a pozvali do Japonska (3 z nás to hned využijí na začátku září) :) tak příští rok s tím počítej! :)
    PS: Mám se ti v Tokiu kouknout po nějaké konkrétní knížce? Slíbit nic nemůžu, ale jeden Book Off bych snad zvládla :)

    ReplyDelete