Friday 15 February 2013

Nový semestr, (stará) nová Kavi

Mohla jsem s dalším příspěvkem počkat a elegantně se tak vyhnout tématu Valentýna, ale je pátek, já mám prd na práci a pár novinek, co bych vám, mým věrným i náhodným čtenářům (v hlavě mi automaticky naskočilo icumo osewa ni natte orimasu, kore kara mo dózo jorošiku onegai šimasu. Toho si nevšímejte, to je deformace), chtěla sdělit.

Tak si nejdřív odbydu toho Valentýna, ať to mám z krku. Letos byl ve znamení školy - chytla jsem ten den jak Sylvu, tak Nakayu a W-senseie (aneb miluj svou katedru <3) - a večer jsem strávila ve společnosti mého milovaného - noťasu XD Koupila jsem si flašku vína, nějaký sýr a čokoládu a roztočili jsme to spolu zkouknutím několika filmů, co mi už nějakou dobu ležely na disku. A když večer pokročil a hladina alkoholu v krvi se zvedla, dostali jsme se i k fanfikcím >:D

Tak a teď k těm novinkám. Začnu školou (jak jinak). Nový semestr znamená nový rozvrh a s ním spojené problémy. Cíl je jasný - za dva roky získat 120 kreditů, ale získat takové množství na jednooboru, kde je průměrný předmět za 3 kredity a ještě jich je málo, není žádná sranda. V minulém semestru jsem zvládla nahrabat 34 kreditů, a to jsem měla štěstí, že jsem ulovila céčkový předmět na anglistice. Tenhle semestr jsem kvůli tomu, že magistři si zapisují předměty až po všech ostatních, nezískala céčko žádné - anglistika je totálně zabraná. Zato mám štěstí, že v rámci inovace oboru jsme jako katedra získali prachy na otevření nových béčkových předmětů. Takže mám zapsaných 49 kreditů (v jednu chvíli to bylo i 52), což je až příliš, jenže nevím, co si odepsat. Je totiž dost možné, že když si ty předměty nedám teď, už nebudou. A já ty kredity potřebuju, protože za chvilku vyčerpám veškerou nabídku naší malé katedry a budu v řiti.

Takže jsem si zapsala takové skvosty jako Firemní a technická japina, Japina pro cestovní ruch, Commercial Correspondence, Odborná praxe či Kaligrafie. A navíc ještě knihovní praxi pro W-senseie (protože se mi prostě líbí pro něj pracovat) a stínový předmět Příprava na testy jap. institucí. Ano, zní to vznešeně, ale o žádnou přípravu nejde - v praxi to znamená, že si to zapíšete a pokud pásnete testy JLPT (Japanese Language Proficiency Test) na úrovni 1 či 2, máte kredity v kapse. A co z toho vyplývá, milí zlatí? Ano, že kavi pásla N2! O chlup (17 bodů, abych byla přesná), ale přece, hohoho \(^_^)/

A teď asi ta největší novinka: kavi byla aktivní a velmi odvážná a po pár mejlech v keigu má plán na léto. Na konci června balím kufry a na 2 měsíce odlétám dobrovolničit do Japonska! Budu vypomáhat v jakémsi hotýlku/restauraci za byt a stravu na jihu poloostrova Izu. Musím tedy zvládnout všechny zkoušky a eseje dřív, protože konec zkouškového už nestihnu a vracím se až na začátku září, takže ani opravné termíny nedávám. A pokud vše dobře půjde, budu mít ten poslední týden vyhrazený na návštěvu Utsunomiye a Tokia, tak doufám, že budu mít příležitost se sejít s kamarády. Na jednu stranu se strašně těším, na druhou se bojím, ale to bych nebyla já, abych se nebála. Rozhodla jsem se ale, že nebudu jen nečinně sedět doma na zadku, ale že něco podniknu a nenechám se odradit - nebudu se zabývat problémy, které vlastně ani nemusí vzniknout. Dokážu to!
Ii dešó? Gambaru jo! ^__^

No comments:

Post a Comment