Thursday 2 April 2020

Ozvěny z domova

Taky se poslední dobou plácáte kdesi na odlišné úrovni existence, kde vám připadá, že nic není reálné, asi jako to mezidobí bezvládí mezi Vánocemi a Silvestrem, kdy předstíráte, že čas ubíhá normálně, ale není tomu tak?

Od té doby, co nám zavřeli školu a my najely na home office, ztratila jsem veškeré pojetí o čase. Netuším, co je za den, pracovní doba je buďto extrémně krátká (to když není do čeho píchnout a já akorát odpovídám na mejly v záblescích pracovitosti v 8, v 16 a ve 22 hodin), nebo naopak mega dlouhá (asi jako teď, když zpracovávám tabulky a dělám na tom do půl 7 do večera, přestože pracovní doba mi normálně končí ve 4). V kanclu jsem byla asi dvakrát, většinou jen něco vyzvednout (noťas! dostala jsem pracovní noťas! *-* Ale ajťáci mají smysl pro humor - dali mi ho úplně prázdný, stylem Zařiď si sám, tak jsem jim to omlátila o hlavu a už mám systém i programy a funguju ^^), případně něco vytisknout, a liduprázdná škola i mhd navozují atmosféru letních prázdnin, což je v rozporu s teplotami venku. Jsem z toho nějaká zmatená.

Ale to je asi tak veškerá změna, kterou jsem zaznamenala. Očividně má své výhody být in-doorovým introvertem, co nikdy nikam nechodí a nemá téměř žádné známé, které by potkával častěji než jednou ročně - aspoň mi teď nic neschází. Co víc - nemusím mezi lidi! *-* Akorát si teda nemá moc cenu brát dovolenou, když jsem stejně tak jako tak doma - mám tam ještě osm dní dovolené z loňska a co s ní mám teď jako dělat??


I tu zavřenou knihovnu ustojím - doma mám čtiva až až a asi bych s ním vydržela pár let. Ještě než všechno tohle šílenství začalo, rozečetla jsem další z Kišiho hororů, jenže jelikož jsem zvyklá číst v dopravních prostředcích a teď nikam nejezdím, prokousávám se tím obzvláště pomalu a čtu do toho další věci, které po mně nevyžadují takovou soustředěnost jako ty zpropadené znaky. Zatím jsme s autorem stihli projít různé druhy opic, léčbu AIDS, tanatofobii neboli strach ze smrti a další zábavná témata se spoustou neznámých složenin. Jop, už jenom to číst je horor (kecám, prý to má být hodně dobré, jen se těmi úvodními kecy musím prokousat).


A nesměly by mě tolik lákat fanfikce. A podcasty. Rada do života - nezačínejte s The Magnus Archives, pokud nechcete trávit hodiny přikovaní k noťasu ve snaze poslechnout si všech dosavadních 160 epizod v co nejkratším čase.

Látek na šití mám taky dost (a galanterie jsou očividně páteřními obchody v téhle době, takže i když mi něco dojde - zipy, knoflíky atd. - můžu si je v klidu koupit. A ano, využívám prodlužující se dny - dodělala jsem vínovou manžestrovou sukni se svítivě zelenými knoflíky (podle stejného modelu jako tu žlutou manžestrovou, ale tahle je z o něco lehčí látky, takže spíš na podzim/jaro) a během minulého pátku a soboty ušila letní proužkovanou sukni s kapsami, kterou jsem měla v plánu už alespoň rok. V mezičase jsem si střihla pár roušek ze zbytků látek jako asi každý v tomhle státě.

Teď mě čekají rozevláté letní šaty a po všech těch hnusných tabulkách (které mě budou trápit ještě alespoň měsíc) se na to teď o víkendu těším. V zásobě mám další zapínací sukni na knoflíky, tentokrát letní, z lehkého viskózového materiálu, co jsem sehnala loni v Barceloně, a dál potom šaty z dvou různých, ale barevně sladěných látek, které jsem sehnala ve výprodeji, líbily se mi, ale pořád jsem nevěděla, co s nimi. Když jsem však tuhle dělala pořádek ve skříni s látkami, objevila jsem našpendlený zkušební model, na který jsem úplně zapomněla, ale byl připraven tak dobře, že stačí změřit a můžu začít šít na čisto. Jop, asi se v následujících týdnech/měsících nudit nebudu.

A upeču si mazanec - záviďte, sehnala jsem droždí, krájené, heč :P

Mimochodem, když začínalo nákupní šílenství a všichni se vrhali na mouku a těstoviny, já sháněla sojovku, protože ta moje litrovka mi zrovna docházela. Priority... *krčí rameny*

Tak pevné nervy a ať to všichni ve zdraví přežijeme :)

13 comments:

  1. Tak já rozdíl pociťuju, protože jsem akorát začala chodit plavat a do něčeho jako je kreativní klub, takže to mi teď trochu chybí. Já jsem měla 11 dní dovolené a protože jsou hobby markety, které jsou našim hlavním zákazníkem zavřené, tak jsme přešli na 4 denní pracovní týden a od příštího týdne, dokonce už jenom 3 denní pracovní týden, takže já se úspěšně propracovávám starou dovolenou, abych nedostala jen 60% už takhle malého platu. Ale vypadá to, že pokud se obchody neotevřou do konce dubna, tak firma lehne a já si budu hledat novou práci. My jsme mouku atd. nekupovali, protože můj otec nakupuje věci v akci, takže zásob máme dost. Jsme to tak zkoumali, že kdyby se najednou zavřeli i potraviny, tak jsme schopní 14 dní přežít, pravda po cca 10 dnech už bychom museli být poměrně dost kreativní s kombinacemi jídla. 8D Co spíš teď přemýšlím, je zda koncert Scooter, který je v půlce května, jestli vůbec bude a zda ho nebudu absolvovat v roušce. Potom jsem chtěla jet v půlce července do Berlína na koncert korejské grupy, ale nejsem si jistá, zda bude vůbec možné vycestovat, respektive, zda bych potom nemusela strávit 14 dní v karanténě. A to nemluvím o problému všech brejlatců, že se nám zamlžují brýle s rouškami. 8D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ježiš, to mě mrzí, že máš problém s prací. Teď jsem, myslím, slyšela, že by hobby markety měly otevřít, tak snad bude zase líp :)
      Ty zamlžené brýle nezávidím - už takhle se v té roušce blbě dýchá a pořád leze do očí, takže se blbě čte :-/
      A pomalu mi dochází nápady, co pořád vařit. Zlatá menza...

      Delete
    2. Jen malý update. Poté co se markety otevřely, tak jsme se v práci málem zbláznili, moji skladníci nestíhali, já byla přepracovaná a nejlepší byl šéf, když jsme si stěžovali, že nestíháme: "Vždyť jste teď nic nedělali, musíte být odpočinutí." Moje vnitřní reakce byla: "Ne, my jsme konečně dělali v klidu na věcech, které normálně děláme po půl hodinách, když náhodou si najdeme volný čas v normálním dni. A i kdybychom se dloubali v nose, tak prostě člověk zvládne najednou jenom určitý objem práce." A pomyslela jsem si něco o píp a píp a píp.
      Scooter koncert přeložili na leden příštího roku, což je fajn, protože na začátku května mi feťáci narazili čelně do auta bráchy a má zlomené obě nohy. Původně jsem měla jít na koncert s ním, což asi zvládneme, v lednu už by mohl chodit, pravděpodobně teda ještě s berlema. No a koncert korejské grupy byl odvolán, ale příští víkend dělají online koncert, takže fajn.

      Delete
    3. jn, takhle nějak fungujeme v práci i my - když si myslíme, že konečně bude klidnější období a my se budeme moct věnovat běžným úkolům, které jinak nezvládáme, přijde nějaká nečekaná záležitost a my se můžem zbláznit, děláme po večerech a o víkendech...
      Ježiš, to zní hrozně to s tvým bráchou. Ještě že to přežil a že to odnesly "jen" nohy, ale teda dostávat se z toho celej zbytek roku, to musí být dost strašný :-/

      Delete
  2. Můj život je taky furt stejný. Akorát z HO začínám solidně padat do poustevnické nálady a bude trvat, než se z ní zase dostanu zpátky. A taky jsem imrvére napružená z toho, jak všichni vykládají o tom, kolik teď mají času. Já ho mám furt stejně. Ani nevím, kam ho dávám, ale rozhodně ne do něčeho produktivního >.>
    The Magnus Archives nahazuji do záložek a dám ti vědět, jak moc tě případně nesnáším xD
    A za droždí tě nesnáším. Už dva týdny jsem bez domácího chleba a s vánočkou a buchtami se taky můžu rozloučit. A to jsem teď furt doma a dost dlouho vzhůru na to, abych je nechala správně nakynout -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Není ten nedostatek času tím, že vysedáváš s kočkou na balkoně? :D
      Ale jako jo, s tím časem je to takové všelijaké - já mám sice čas šít, ale zase na úkor seriálů. Holt nemůžeme mít všechno...
      Chleba mě teda neláká, ale ten mazanec jsem si upekla. Doufám, že mi droždí vydrží pobyt v mrazáku, protože jezdit pro něj pořád do toho jediného obchodu hodinu od baráku, kde ho mají a kde ho prodávají max. po dvou kostičkách, se mi teda nijak extra nechce.
      A až se po mně bude chtít, abych zase šla mezi lidi, tak si nejsem jistá, jestli to všichni ve zdraví (hlavně tom psychickém) zvládnem - na izolaci si zvykám velmi rychle; byla bych skvělá hikikomori :D

      Delete
    2. Já tam s kočkou nevysedávám, já si tam odškrtávám denní půlhodinku čtení nebo tam s ní pracuji! Na balkoně jsem produktivní xD
      Mazanec jsem letos taky chtěla poprvé zkusit, ale jestli ukořistím droždí, bude nejdřív Vánočka. Mám na ni chuť už přes měsíc >.< Wait, droždí se může dávat do mrazáku? Já myslela, že ho cokoliv krom stabilní lednicové teploty zabije O.O
      Taky si zvykám rychle. Moje velmi iracionální a hloupá část už si týden přeje, abych takhle mohla žít až do konce života. Občas výlet někam mimo lidi do hor, jednou týdně protrpět nákup a pak už jen já, kočka, čtyři stěny a vypnutelní lidé na netu xD

      Delete
    3. Já teda nevím, jak děláš/hodláš dělat mazanec, ale já na to mám stejný těsto jako na vánočku, akorát to nepletu a kydnu to na plech tak, jak to je, takže chuť stejná...
      Já jsem si to o droždí myslela taky, ale internet tvrdí, že to prý zmrazit jde, tak vyzkouším a uvidím.

      Delete
    4. Moje drožďová krize je úplně zbytečná... FML...
      A ani já zatím nevím, jak hodlám dělat mazanec. Jaksi je zatím zbytečné shánět recepty xD

      Delete
  3. Btw, právě poslouchám 1. díl The Magnus Archives a popis těch uliček by nebyl ani z poloviny tak strašidelný, kdybych nevěděla, jak to v Edinburghu vypadá a jak malé, strmé a divné ty uličky vážně jsou xDD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Že jo? Já jsem si to taky živě vybavovala :D

      Delete
  4. Pardon, že teraz budem mega odveci, ale kedysi som ako krpec ešte, chodievala na tvoj blog, pradavno ked este boli bohovia kruty a nemilosrdny, zazila tu svoje prve poviedky.... A dnes v tejto karantennej dobe, som si spomenula, ze niekto kedysi takyto existoval, a hla tvoj blog stale funguje a mna to neskutocne potesilo! :D
    Tak prajem vela sily do tohto sialeneho kolobehu @_@

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jsem vážně dinosaurus O_o
      Tuhle jsem si taky vzpomněla na blogy, které jsem kdysi dávno čítávala, a ani jeden už není funkční! Všichni to postupně vzdali, všichni se někam posunuli, jen já se tu držím jako ten šváb a dělám si tady z toho svůj deníček.
      Lepší už to se mnou asi nebude *kroutí hlavou* :)

      Delete