Mám za sebou zábavný víkend – tedy pokud považujete hodiny
strávené s call-centrem/zákaznickým oddělením a další hodiny strávené
kontrolováním akreditačních spisů za zábavné.
Začneme tou prací, to byla větší sranda.
Tož to mi takhle ve
středu ráno přistály na stole dva stohy papírů, které vysílaly jasnou zprávu
Fuck you české lesy. O to víc, že byly potištěny jednostranně *vytahuje
kapesníček a otírá slzy*. Končí totiž období hájení a je třeba sesmolit žádosti
o akreditace. Naštěstí však tentokrát nejsem ta, která musí ty bláboly smolit -
zaplať pánbůh, toho jsem si užila dost. Nope, teď jsem povýšila na kontrolorku.
Ne že bych o tom věděla něco víc než předtím, když jsem ty bláboly smolila (a
to jsem o tom tehdy taky netušila ani ťuk). Neva, od čeho máme internet, že? Nejdříve
nastalo pročítání metodických příruček pro žadatele, formulářů, vnitřních
předpisů apod. Pak jsem se posunula o stupeň nahoru a dostala se do závratných
výšin - k příručkám pro hodnotitele! Děsně záživné čtení, zvlášť ta
vágnost a abstraktnost všech kritérií („dostatečná publikační činnost“ my ass)
*obrací oči v sloup*
Bonus – Jeden z předmětů byl v obou akreditacích i
v jejich anglických verzích. Naivka by čekal, že formulář k tomuto
předmětu bude vyplněn stejně, když je to ten samý předmět.
A víte co pak? Pak jsem z toho musela vytáhnout ta
kritéria a opatřit je poznámkami, aby se to podle toho dalo kontrolovat. Super
zábava na dva dny, zvlášť když máte pocit, že tam melou furt to samý už
v pátém standardu po sobě.
Ve čtvrtek jsem konečně uložila poslední změny a říkala si,
že teď už to bude lehký jak facka, že to všechno mám poznamenaný a bude stačit
ty žádosti jen projet.
No a někde tady se to zadrhlo na drobném detailu – tvůrci
jsou taky jenom lidi a bez chyb se to prostě neobešlo. Jen projet formuláře
zabralo celý pátek a výsledek mé – objektivně dost chabé – kontroly vidíte tady.
Některé nedostatky byly vtipné, některé matoucí a jednou jsem musela vstát a
jít se projít, protože nervy mám jen jedny.
Posuďte sami:
Příklad č. 1 – předměty se dělí do dvou kategorií – PZ
(předměty povinného základu) a ZT (základní teoretický předmět povinného
základu) – ano, já taky nevím, který chytrák to takhle blbě pojmenoval...
Každopádně v kolonce, kde toto mělo být, jsem nacházela perly typu
„volitelný“, „povinně volitelný“ apod.
Příklad č. 2 – Kolonka Forma výuky se ukázala taky velice
zákeřnou. Mým očekáváním bylo najít zde slova typu „přednáška“, „seminář“ nebo
třeba „konzultace“. Jaké bylo moje rozčarování, když jsem objevila záhadný
vzkaz „0/1“. Že by pisatel omylem přepnul do binárního kódu? Nebo chtěl
ohodnotit formulář, který očividně neobstál. Kdo ví…
Příklad č. 3 – Každý člověk spojený s programem musí
vyplňovat formulář personálního zabezpečení. Tam se nachází záludná kolonka
Zkušenost s vedením závěrečných prací. Sem má člověk napsat, kolik jich
vedl, aby bylo vidět, zda je schopný a zkušený, protože čím vyšší čísla, tím
větší machři (asi). Většina lidí to zvládla, ale jedna paní docentka mi tam
fikaně napsala: „Bakalářské, diplomové a disertační“. Krásně to vyjmenovala,
šikovná *poplácá ji po hlavě*.
Příklad č. 4 – Další prudce matoucí kolonka je Další
současná působení jako ak. pracovník na jiných VŠ. Člověk by čekal, že když je
tam slovo jiných, myslí se tím jiných, než je domácí pracoviště. I tak jsem tam
našla člověka, co jako domácí pracoviště a jiné pracoviště uvedl tu samou školu.
Okay…¬_¬
Příklad č. 5 – Co by asi mohla být „Role garanta“? Že by
něco jako „přednášející, zkoušející, cvičící…“? Nah, napíšeme tam „100 %“, to
bude vypadat hustokrutopřísně!
Byl?
Nope, ani náhodou. Polovina věcí tam chyběla a něco dalšího bylo blbě. Super,
takže anglická verze toho samého v téhle akreditaci tedy taky bude blbě,
že?
Nope, anglická verze byla více méně správně. Tak kde se, milí kolegové, asi
stala chyba?
Po téhle vtipné činnosti však čekala ta horší – pročítání
sebehodnotících zpráv. A to byla teprve zábava na večer. Tedy dva. Ty
víkendové, protože v pondělí to mělo být hotovo. Představte si
dlouhosáhlou zprávu o stavu studijního programu, o tom, jak je v souladu se
strategickými cíli školy, přírodou, koloběhem života a vyššími mocnostmi.
Alespoň tak nějak mi to znělo. Takových zbytečných keců furt o tom samém. Taková
snaha zavděčit se požadovaným standardům. Taková kreativita jak napsat
pětadvacetkrát to samé, ale jinými slovy. Čest tvůrcům!
Call-centra jsou zlo
Sponzorem druhého zážitku je Ikea – známý labyrint, kde
v jednom baráku ujdete 20 kilometrů a když blbě odbočíte, jste zpátky u
sedaček. Dosud jsem nikdy nic v Ikee nekupovala, ani jsem tam nikdy
nebyla. Jenže mamka rozhodla, že prostě potřebujem nový nábytek, tak jsme do
toho šly. Našla jsem si předem na netu, co že to vlastně chceme, a
s tahákem jsme vyrazily na Zličín. Jenže najděte dva kusy nábytku na těch
asi 40 tisíci hektarech jen s pochybným názvem a ještě pochybnějším číslem
v kapse.
Našly jsme? Nenašly. Tak jsme odchytly paní prodavačku, jestli by
nám neporadila, a ta nám ochotně sdělila, že ani jedno tu není, že to mají
v externím skladu kdesi bůhví kde, kam už se kresliči map nedostali a
raději tam nasadili lvy.
Spásným nápadem bylo nechat si to dovézt domů. Ok, proč ne,
tím lépe pro nás. Takže jsme po dvou hodinách odcházely z obchodu
s jediným kusem papíru v ruce, aniž bychom ty vybrané věci třeba jen
okem zahlédly. Budiž.
Autíčko přifrčelo hned v pondělí, a když jsem se vrátila z práce,
mělo se sestavovat. Ovšem ejhle, jeden díl byl poškozen. Takže následovalo
sepsání reklamačního formuláře (pozn. pro lidi tvořící formuláře: vysvětlivky
jsou u záhadných zkratek nutnost, nikoliv nadstandard; člověk by neměl gůglit
všude okolo, když chce vyplnit jeden blbej formulář). A čekalo se na reakci,
protože čekání je prostě in. Reakce sice přišla docela rychle, ale
v podobě hovoru v době, kdy jsem to nemohla zvednout, takže jsem
volala zpátky až další den. Paní v call-centru mi ovšem řekla, že pro mě
nemůže nic udělat, protože banda z reklamací tam není a nemá mě na koho
přepojit, ať si prý zavolám zítra.
Volala jsem tedy druhý den. Maník neměl
potřebu mě na kohokoliv přepojovat, že to zvládne sám (holt chlap) a přesvědčil
mě, že když další den přijedu na Zličín s poškozeným kusem, vymění mi ho
za jiný. Fajn, to znělo dobře a já si gratulovala, jak jsem jednou taky něco
vyřešila.
Ovšem jen do doby, než jsem další den s prknem přijela
na Zličín a zjistila, že maníkovu pozornost uprostřed hovoru asi upoutalo něco
jiného a nedopsal svou myšlenku, natož aby dal někomu dalšímu o situaci vědět.
Tak jsem (po několika desítkách minut) poslušně odevzdala prkno a odešla s příslibem, že až si to budu
moci vyzvednout, někdo se mi ozve. Čekám dodnes…
Edit: Je to dobrý, prkno je doma, může se začít sestavovat :)
Edit: Je to dobrý, prkno je doma, může se začít sestavovat :)
ad „0/1“ - tipl bych si, že to má znamenat 1 hod seminář. Aspoň tak nějak bývá forma a rozsah třeba u nás v ISu - formát přednáška/seminář/lab. cvičení :)
ReplyDelete