Wednesday 28 December 2022

Výtvory z uplynulého roku

Jakmile jsem věděla, že pojedu na dovolenou, spíchla jsem si jednoduché řasené sukně - sytě žlutou z mikrosaténu s kapsami na vrchu, bílou napůl skládanou z nějakého žakáru s květinovým vzorem (ta musela být trochu skládaná, abych do záhybů skryla nějaké dvě růžové tečky, které byly na látce a nešly vyprat) a bílou viskózovou se vzorem máků, což je jedna z látek, kterou jsem si přivezla z Polska. Všechny tři vznikly velmi rychle, abych je měla s sebou na dovolenou (ale i tak mají všechny kapsy :-P

Kromě toho jsem si zatraceně dlouhou dobu hrála s kolovými viskózovými šaty s volnými zády, zavazováním na šňůrky okolo krku, které ovšem jdou využít i jako dlouhá ramínka a zapnout vzadu na knoflíky. Vzor jsem vzala z nějaké staré Burdy z 80. let, která byla ještě v němčině. 

Jenže během šití jsem zjistila, že to celé bude potřeba upravit, protože narozdíl od modelky nemám zrovna pánské boky a nemůžu mít tak velký výstřih, jelikož do něj nemám co dát. Jako vždy když narazím na nějaký problém, jsem docela dost prokrastinovala, ale s vidinou jasného deadlinu jsem se do toho zase pustila. Úzké sedlo jsem dala výš a vyřešila problémy s podšívkou, která byla nutná kvůli vycpávkám, které jsem tam měla. 

I přes veškeré problémy jsem to stihla došít jen tak tak před dovolenou. Jako nápad to byl fajn mít šaty s volnými zády a na zavazování za krkem, na obrázku to vypadalo moc hezky, ale v realitě, když jsem si je vzala do práce, jsem trnula hrůzou, aby se mi to nerozvázalo, nebo aby někde omylem nevykukovalo něco co nemá. Asi je to celé ale jen o zvyku - na Mallorce jsem je měla a bylo mi v nich fajn.

Po návratu jsem si zase ušila áčkovou sukni podle jedné staré, co mám doma, z látky, kterou jsem si jakožto zbytek dovezla z Mallorky. Ta se mi zase perfektně hodila na halloween :P

Teď momentálně pracuju na černých viskózových šatech s květinovým vzorem, které bych si mohla vzít na letní promoci, pokud dopadnou nějak obstojně. Teď momentálně si zoufám, že to nejde podle plánu, jelikož látka je jedna z těch, které jsou jako živé a nejdou pořádně naměřit. Takže mi to vlastně vůbec nikde nevychází podle původního nákresu a nevim, jak to zlepšit. Ale posunuje se - pomalu, ale jistě.

Až to někdy dodělám, další v plánu je černá spodnička. Tyl i satén už mám koupený a s trochou štěstí to třeba zvládnu rychleji než posledně, kdy jsem se s tím patlala několik let (respektive jsem to vzteky a bezmocí odhodila a vrátila se k tomu až za pár let). 

Deadline je letní promoce, tak mi držte palce. 



No comments:

Post a Comment