Thursday, 21 May 2009

Ze života studentky

Právě teď bych měla morfovat. Ale jak vidíte, hledám všemožné způsoby jak se tomu vyhnout - nikdy bych nečekala, že nastane doba, kdy si NEbudu chtít číst Kinga :D
Co se se mnou poslední dobou děje? Zkouškové se děje (jak jinak). A je to stejnej hnus jako v zimáku, možná horší. Minulej tejden byl zápočťák, takže jsme si odbyli hned tři věci: konverzaci, fonetiku a British Studies.
Konverzace má jeden hnusnej nedostatek - stydím se za sebe aspoň týden. Tentokrát na tom nešlo nic zkazit - převyprávět pohádku, kterou jsme dělali týden předtím na hodině, dokonce jsme měli papír, kde byla celá sepsaná. No a co myslíte, že Kavi udělala? Zvorala tam co se dalo, ještě k tomu stylem věta-minuta ticha-věta-dvě minuty ticha. Chudák vyučující už se pak jen, aby se neřeklo, zeptala na cestu a radši mě propustila se zápisem v indexu. Jestli já tu ústní část u cvik příští týden/nějakej další týden dám, tak budu fakt machr a půjdu se ožrat (ale jen doma, abych mohla vesele padnout do postele a všechno zaspat).
British studies jsou zase ošklivý v tom, že nikdy nevím, jestli jsem to dala nebo ne. U většiny testů můžu říct Jo, to šlo nebo To byl průser, ale tady člověk fakt neví. Ale poštěstilo se (nebylo to zas tak těžký) a tak si můžu další věc odepsat.
Fonetika. Postrach anglistů. Nechápu proč, mě to baví a klidně bych s tím pokračovala i dál *kryje se před letícími rajčaty/židlemi/vidličkami* Dokonce si troufám říct, že to je můj nejsilnější předmět (test na 94 celých něco procent, to je přeci dobrý, ne? Kéž by tak vypadaly i znaky/cvika). Ale přiznávám, že jsem z toho den předtím měla fakt strach - šla jsem spát někdy v jednu s pocitem, že to bude fakt trapný, až to nedám. Ale Jonáš dodržel slovo a test byl opravdu jednoduchej. Už se těším do druháku na seminář, nebo co nás to čeká :)
Jinak tenhle týden tedy už začalo samotné zkouškové. Hned v pondělí jsem schytala lingvistiku. Začalo to dobře - jmenujte 7 funkcí jazyka, jaký jsou druhy morfémů a tak - ale pak najednou otázka Vysvětlete princip synonym. Protože jsem na posledních dvou hodinách nebyla (jsme měli přednášky od japiny, kde jsem se mimochodem fakt předvedla - měli jsme napsat něco o problémech, o kterých prof. Kitajima vykládal, a já se svou slovní zásobou jsme horko těžko vypotily tak tři věty a tím skončily. W-sensei nebyl nadšen *jde se zahrabat*), tak jediný, co jsem tam byla schopna sesmolit bylo, že synonyma jsou vpodstatě různá pojmenování pro tu samou věc + příklad. No nevim, ale asi to nebude to, co po nás chtěla. Jestli jsem to nedala (výsledky stále nejsou), budu muset sehnat někoho, kdo tam na rozdíl ode mě byl, a dopsat si poznámky. Ale doufám, že jsem to dala, protože opravný termín je 27. *to je překvapení*
Ony všechny opravné termíny na anglistice jsou 27., zrovna když píšem cvika z japiny. Copak je to nějaký magický datum, či co?!
A dneska jsme psali znaky. Kdyby hranice byla 70%, v klidu prohlásím, že jsem to dala (to bude překvapení, až zítra zjistím, že jsem měla tak maximum 60% XD), ale protože jsem na hodině byla jednou(!) za celý semestr, tak pro mě platí hranice 90%. To už je celkem výzva...
No, a abych toho neměla málo, zítra mě čeká zkouška z morfologie a komplexka z angliny. A co myslíte, že dělám? Flákám se. Já jsem normálně magor! Vím, že když tu morfu nedám, opravný termín je 27. (překvapení!) a přesto se neučím. No jo, flákač flákačem zůstane.
Tak mi aspoň držte palce, ať neschytám jako zkoušejícího třeba Jonáše, protože před ním už jsem se ztrapnila a nechci si to zopakovat (musím přeci dokazovat svou hloupost i ostatním členům katedry, ne?).

Na závěr jsem hodím i radu, kterou jsem našla na FB u skupiny "30 věcí, které udělat během zkoušky, když víte, že ji stejně nezvládnete" a kterou se nejspíš budu řídit příští týden na japonských cvikách: Get the exam. 20 min into it, throw your papers down violently, scream out "Fuck this!" and walk out triumphantly.

Sunday, 10 May 2009

Víkend aneb co jsem dělala, že jsem nebyla na animefestu

Tohle je poslední víkend před zkouškovým (a před zápočťákem), tak nikoho nepřekvapí, že jsem ho opět věnovala učivu (*nemůže si vzpomenout, který ne*) XD
Dnes byl na programu referát na současný stav japonských ozbrojených sil. Vážně. No nevim, ale jedno z mých oblíbených konverzačních témat to teda není. Jinými slovy vím o tom kulový (což se asi v zítřejším referátu projeví). Nicméně jsem se docela i pobavila:
(z rozhovoru s T-Sal)
- btw když jsem sečetla počty vojáků, vyšlo mi, že jich je 103 % uváděného celkového počtu XDD
- sakra, to ti japonci nemohli udělat aspoň demonstraci? takhle nebudu mít o čem mluvit... :( .........ha! pravičák hodil molotovův koktejl směrem k budově, tak aspoň něco :D
- "Defense Minister troubled over legal issues if UFO arrives" lol XDD (to byl vůbec nejlepší nález dne: tady)
Tak nakonec jsem z toho něco udělala, ale pyšnit se tim rozhodně nebudu.
Jinak dnes je na programu ještě lehký úvod do fonetiky, kterou nevím proč všichni děsně nenávidí. Já ji mám docela ráda, což je tedy hlavně díky vyučujícímu - mladý doktorand nepostihnutý tím, že se už roky pokouší vysvětlit svůj oblíbený předmět tupě zírajícímu zástupu studentů, které to vůbec, ale vůbec nezajímá. Snaží se hodiny udělat zajímavé (což vhledem k povaze předmětu není ani trochu jednoduché), názorně vše předvádí, občas zapojí i studenty (což bylo teď ke konci už trošku jednodušší, protože z původní stovky jich tam chodilo asi dvacet), jednou nám dokonce zarapoval :D A ten hlas! Bože, má vážně neskutečně úžasnej hlas *roztává*
ehm..*sbírá se* Tak tolik k fonetice, mému druhému nejoblíbenějšímu předmětu.
S lítostí musím oznámit, že můj nejoblíbenější předmět (a současně noční můra) se celý minulý týden nekonal z důvodu návštěvy profesora Kitajimy z Utsunomiye. Tento milý postarší chlapík
- je menší než W-sensei XD
- kapku do W-senseie rejpe
- má rád zemětřesení
- skáče od tématu k tématu, takže psát si poznámky je za a) neefektivní a za b) naprosto na houby
- má ošklivý zvyk ptát se na něco bezbranných studentů XD
Ony by ty přednášky ani nebyly tak hrozné (ta o nemoci v zálivu Minamata, byla tak zajímavá, že jsem včera strávila místo učení se britským reáliím dvě hodiny na netu a hledala o tom informace), ale jsou DLOUHÉ! Dvě po sobě jdoucí dvouhodinovky jsou nesmírně vyčerpávající a pozornost se celou dobu udržet prostě nedá. Někteří tak po půl hoďce začnou koukat do blba, na tváři naprosto prázdný výraz, mozek vypnut. Jedinou spásou je 15-minutová přestávka, kdy se veškerá japonská sekce nahrne do bufetu. Myslím, že za minulý týden jsem za kafe utratila víc než celý předchozí měsíc. Pondělní přednáškou už ale končíme a (možná) se tak uskuteční ještě dvě hodiny cvik (modlila by se, kdyby to uměla) :)
Jinak tenhle týden už bude zápočťák, jak už jsem zmiňovala, což znamená málo hodin ale hodně učení. Neprozřetelně jsem si zapsala konverzaci z japiny už na úterý a teď tu umírám strachy, co tam budu povídat. A ve středu již zmiňovaná fonetika, následovaná British Studies. Tak já už se jdu ale opravdu učit (a rozhodně nebudu koukat na D.Gray-man, chraň bůh) XD
Když si vzpomenete, držte mi palce :)